A házi feladatokat a neten íratnám. Gátlástalanul ellopnám prof. Mandell ötletét, és blogoltatnám a diákokat. Háború és béke első száz oldal: gondolataim. Háború a napi sajtóban. Háború a családban. Béke. Békés megye. Békék és háborúk festményeken. Kedvenc békém és háborúm dalszövegben. Nagymamám a békéről és a háborúról. Háború és béke második száz oldal. Kedvenc mellékszereplőm. Elgondolkodásra érdemes idézetek a műből. Milyen háborúk vannak a műben, milyen szinteken, kiknek.
Ezt most nem biztos, hogy szó szerint így csinálnám, ha valaha a klasszikus orosz irodalom tanítására vállalkozó egyetemi tanár lennék.
Facebookon már posztoltam, most újra: itt van például az angol nőírókkal foglalkozó kurzusának tanmenete: a diákok először a csipkerózsika kapcsán keresnek toposzokat a női szerepekre a médiákban, majd elkezdenek esszéket, regényeket olvasni. A házikat mindenki a saját blogjára posztolja: egy-egy bekezdés valamely szereplőről, gondolat valamely kérdésről. Nem sok, de rendszeres. Muszáj rendszeresen olvasni, hogy az ember meg tudja csinálni, ne késse le a határidőket. Neadjisten a többiek blogjához is hozzá tudjon szólni. Az On Beauty-s / A szépségről-ös kérdéseken nekem is kedvem támadt eltöprengeni. Lehet, hogy majd meg is írom.
Ha nem kellene állandóan mást csinálni.
A másik ötlet, amit ellopnék (tudom, nem egyetemhez, lelkesedéshez köthető minden. Középiskolai magyartanárként is ellopnám, sőt csináltam is amikor újságot szerkesztettem a srácokkal, de hát magyartanár se vagyok.)
Egyik (képekkel és szövegekkel, ezek viszonyával foglalkozó) kurzusán pedig nem teszt volt a vizsga, hanem a diákok mint csoport álltak ki, közösen, ugyanazért a jegyért. Képeket vagy képpárokat kaptak, arról beszélgettek. Valaki elmondta, mit gondol, erre reagáltak a többiek. Hát nem a párbeszéd lenne minden bölcsészet értelme? Készült is a dologról egy diasor is, a hang sajnos nagyon rossz minőségben.
Banksy street art művész és a vietnami örökség |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése