június 15, 2012

Rétegek - pszichogeográf fotók (V.)

Lakásfelújításunk minden lépését dokumentálni akartam, ehelyett az elkészült csekély számú kép lelkiállapotom hullámzásának dokumentációjává lett: az elején még lelkesen kattintgattam, majd kerültem a helyet, hanyagoltam a témát. Aztán el-ellátogattam a lakhatatlan lakásba, de nem vittem fényképezőgépet: utólag persze csapkodtam a homlokom, de aztán amikor újra mentem, ismét lebeszéltem magam a gépről. Most már itthon lakunk, bár még nincs kész a dolog - az én hozzáállásom is kiforratlan. 
Tegnap az egész előszoba tele volt vízvezetékszerelői szerszámokkal, kábé úgy, ahogy mi szórtuk tele legóval a padlót annak idején, de nem mertem elővenni a gépet. Azért valamiket fotóztam miután elmentek, de pl most jut eszembe, hogy az előzetes állapotot nem. Csap esztétikusan odakészítve, ahol a helye lenne. Konyha közepén gázlap, sütő halom, tetején számítógép, azon foci EB. Ezt képzeljétek el.


Ezt a kiváló minőségű képet André Kertésznek szeretném ajánlani, fejet hajtva a Mondrian műtermét ábrázoló képe előtt. Az a tökéletes harmónia - ez meg a tökéletes hiány a káoszban.


Arra gondoltam, ezt a képet is André Kertésznek ajánlom, de még nem döntöttem el. Ha lenne benne egy macska, akkor mindenképp. A macska, amit épp felemészt a geometria.

Megdöbbentő volt csupaszon látni a házunkat. Főleg a fürdőszobát - erről később több kép is lesz. Olyan volt, mintha lenyúzták volna a falakat, de azért szép is, főleg az előszoba, ahol indás nyomottminta és eredeti csempe került elő. Ezeket aztán úgy megszoktam, hogy amikor lefestették a falakat az általunk választott színre, hiányoztak.


A nappalink egy darabkája látható konyhai elemekkel és dobozokkal kiegészítve. Direkt úgy pakoltunk, hogy követhető és hozzáférhető legyen.
Egy hét múlva már fogalmam sem volt arról, hogy miben mi van.


Ez kéremszépen a fürdőszoba és a vízvételezési lehetőség.



Konyha.


Konyha. Felületek balról jobbra: vakolásra váró téglák, elektromosvezetékre váró csövek. Sárga plafon. Előző tulaj festette virágdíszítés utolsó hervadó példánya. Letakart mérőóra, körülötte eredeti indás virágdísz. Mi szakítunk a hagyománnyal, és nem tervezzük a falfelületek virágba borítását. Viszont vettem búzavirágot a piacon.


Előszobánk falán a föld vízáramlatainak egyszerűsített vázlata látható.


Fürdőszoba, bevakolva. Ijesztő és büdös.


Hoppáni, micsoda élek és szögek! A nyugalom szigete. Ezt a képet Mondriannak ajánlom.



Kilátás a konyhából.


Festőkellékek. Újra lesz festve amúgy, nem jó színt hoztak. Szeretem a festéskoszt.



Ez ismét egy sokkoló kép a fürdőszobánkról: a kád már behelyezve, ellenben letakarva. Előtérben szivacs. Vizet vételezni, mint ahogy a nyomok is mutatják, nem lehetetlen, ellenben kevéssé lehetséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése