november 25, 2009

az átnevezés szükségességéről

Gondoltam megörökítésre érdemes, hogy a terroristák úgy paráznak a holnapi témazáró dolgozattól, hogy amikor ma a duplaóra elején azt mondtam, hogy no csapjunk bele, mindenki fogta, kinyitotta a könyvét, és azt csinálta, amit kell. Se szó, se beszéd.
Amúgy most már csak vaktöltényesek, mint a Die Hard 2-ben a kommandósok, nem is igazi terroristák. Majd keresek nekik vmi más skatulyát.
Esélyes jelölt jelen pillanatban az "óvodások". Olyan ártatlanul tudják kérdezni, hogy miért kell egy szó végére -s, ahogy az óvodások kérik repetára a tejbegrízt. Mondtam is nekik, hogy mindenki válasszon magának jelet, én leszek a halálfej.
A terroristák hihetetlenül sokat változtak szeptember óta, fel is szoktam erre hívni a figyelmüket. Mert ez egy komoly teljesítmény! Egy csomó tanárt csak panaszkodni hallok meg szidják a srácokat.... grrrrr nagyon nem értek vele egyet.
Mert én már Szent Erzsébettel vetekszem a jámborságban, bizony!

Ma a bolhákkal (őket is át kell nevezni, mert már nem zizegnek annyit) youtube-on néztünk egy filmecskét a hurling nevű ősi kelta sportról. A sportokról szól az olvasmány, de a focit már mindenki halálra unja, Debrecen ide vagy oda. Úgyhogy olvastunk egy szöveget a világ leggyorsabb labdajátékáról, ismeretterjesztettünk és megpróbáltuk elképzelni a tanárnő által válogatott szabályrészletek alapján, hogy milyen is ez a sport. Aztán megnéztük, és kiderült, hogy a játékosok mind őrültek, hogy egy baseballabdát hajigálnak, pattogtatnak, dobnak, gurítanak, ütnek (többféleképpen), és még az ütőjük végén is egyensúlyozzák a lasztit és úgy futnak vele. Óriási nagy ütközéseket is láttunk, nagyon élvezték. Az a házi, hogy ki kell találniuk egy sportot, és megalkotni a szabályait. A legjobbakat majd ismertetem.

Holnap a lajhárokkal, akik szintén úgy dolgoztak mostanában, mint a kisangyalok, nézünk részleteket a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford című filmből. Nagyon szeretem ezt a filmet. Az előző blogomon már áradoztam Casey Affleckről, aki Robot alakítja. És az operatőr is zseniális, bár az a sejtésem, nem fukarkodtak a CGI-vel sem... Az előző olvasmány Jesse Jamesről szólt, és ez volt az első téma, ami igazán érdekelte őket, meg szorgosak is voltak, úgyhogy ezt a filmet megnézni és a karaktereket dramaturgia szakos bölcsészeket is megszégyenítően elemezni maga lesz a nagybetűs Jutalom.

Ja ma még Addams Familyt is néztünk a bolhákkal, mert közeleg a Christina Riccis olvasmány, és nem tudják, kicsoda C. R. Én mint tanár nem hagyhatom, hogy diákjaim tudatlanságban éljenek!

Ja azt hiszem épp akkortájt voltam kevésbé hencegős, ergo blogírást elhanyagoló kedvemben, amikor a nyuszifüleknek Picasso képeket meg Kandinszkijt nyomtam le a torkán - nem azt mondom, hogy rajongtak érte, de muszáj voltak elgondolkozni rajtuk, meg művészettörténeti keretbe is raktuk az egészet. Szóval mindezzel most hencegek.

Na persze szidni is szoktam rendesen, meg mérges lenni, meg 80%-ban karó dolgozatokat íratni, meg osztály vigyázzban állíttatni, meg hasonlók, csak azokról nem írok olyan sokat, mert nem lehet velük hencegni.

Bár a fegyelmezési módszereimet már ketten is kipróbálták a tanáriban.

Lehet, nem csak a csoportjaimat kellene átnevezni, hanem a blogomat is: Perezvon's Geometry. Welcome to the convenient boasting dimension of the bigheaded.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése