szeptember 19, 2010

"Adrien Brody, én akcióhősöm!" és "Step up - na lépj le"

Voltunk moziban! Vá, jeah! Szétlövettük az agysejtjeinket.
Amúgy is kíváncsi voltam Antal (Kontroll) Nimród sokat dicsért új hollywoodi filmjére, aminek a producere Robert Rodriguez, meg amúgy is szeretem a lőjük szét az űrlények seggét típusú filmeket, szal a RAGADOZÓK pont nekem való volt. Nagyon tetszett! Semmit sem tudtam a cselekményről, mielőtt beültünk, én voltam az ideális ártatlan néző, akinek gyerekkora ugyan Arnold Schwarzanegger árnyékában telt, de ez az árnyék egy gyerekektől nyüzsgő óvoda falára vetült (Ovizsaru), nem egy dzsungel buja növényzetére. Ezért aztán minden fordulat meglepett. A trailerben nem árulnak el sokat (hátha vannak még rajtam kívül is ártatlanok), de azért mégis valamit, szóval aki nem akarja elveszteni az ártatlanságát, annak nem ajánlom... :-D
TRÉLER ITT.

Adrien Brody nagyon király! Egy csontos, magas, nagyorrú, GEBE akcióhős. Szerintem simán összeroppanna egy igazi fegyver súlya alatt. Először lekonyulna a válla a térdéhez, aztán összehajtogatódna, mint egy origamifigura. NEM MELLESLEG a film első másfél percében többet játszik, mint Stallone az összes Rambóban együtt.A Ragadozók egyik igazi nagy előnye pont a színészi játék: pompásak. A másik az operatőr. Nagyon szép képekre lehetett borzongani. Igazán örülök, hogy Antal Nimród ezt ilyen jól összehozta. Olyan benyomásom van a film után, mintha nem kellett volna lépten-nyomon kompromisszumokat kötnie, vagy nem kötötték volna meg a kezét a nagy filmes guruk és istállók. Mindannyian hallottuk, mennyire korlátok közé szorítja Hollywood a kreativitást. Remélem, hogy most lehetett egy kicsit lélegezni. (Ne feledjük: naiv, ártatlan, és néző. Ez volnék én.)

Másik.
Megnéztük a STEP up 3D-t is. Igazából azért, mert 500 forint volt. Nem emlékszem mikor unatkoztam utoljára ennyit filmen. Pedig táncosként mondjuk még a célcsoport egy szegmensébe is tartoznék. De a 3D igen gyatra minőségű volt, nyújtotta az alakokat, mint kígyóbűvölő az idomított hüllőt. Hosszában is, meg amikor kinyúltak egy-egy mozdulattal a vászonból, hogy kiszúrják a közönség szemét, akkor is igazából csak röhögni lehetett rajtuk, mert furán megnyúlt és elvékonyodott a kezük, mint Jim Carrey-nek a Maszkban. Csak ezek itt komolyan gondolták.
Továbbá POCSÉK és minőségen aluli, ahogy a "szinészek" felmondták a szövegeiket.
Továbbá szerintem mindig az ellenfél táncosoknak volt jobb és ötletesebb a koreográfiájuk...
De amúgy, hogy jót is mondjak, a táncos részeket azért szerettem, mert táncolni jó. Csak ne lett volna köztük olyan sok semmi.És ilyen közegben az ember még a szintetizátorok nyekergését is el tudja viselni. A fenti képen amúgy szerintem a film egyetlen valamirevaló aranyos jelenete látható.

Ja, ide is ideírom a fészbúkos forgatókönyvemet (egóból nincs hiány :-D):
"Már írom is a Step Up4 forgatókönyvét: Zac Efront partra mossa a nyáltenger, ám Converse cipőjének köszönhetően megússza szárazon. Beépül a rongylábak közé, akiket a gonosz másik táncosok fenyegetésén kívül belső megosztottság is gyengít: egyrészt levágták Moose haját, másrészt intelligenciapárbaj bontakozik ki: Nike vagy Converse? És elfogy a műkönny is!, így őstehetség táncoslányunk nem tudja hogy kifejezni érzelmeit! Ez ám a konfliktus, a feszültség pedig táncversenyről táncversenyre nőttön nő! A többit nem árulom el, csak ha már aláírtuk a szerződést a Touchstone-nal. MEG KELL NÉZNETEK!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése